Pracujete v marketingu nebo vlastníte firmu a potřebujete si udělat základní marketingový audit, abyste věděli, na čem jste? Doporučuji vám projít si seznam otázek níže, které jsem vypracoval pro oblast PPC, SEO a ZBOŽOVÉ SROVNÁVAČE.
Zjistěte, kde máte chyby a kde se můžete zlepšit
Vyhraďte si 10 minut a prolustrujte svůj marketing. Podle zaškrtnutých odpovědí uvidíte sami, v jakém stavu je vaše firma. Pokud nebudete znát odpověď na nějakou z níže uvedených otázek, zvažte, jestli není potřeba proniknout do této oblasti hlouběji – třeba na mém školení online marketingu .
Pusťte se do auditu! PPC / SEO / ZBOŽOVÉ SROVNÁVAČE
PPC
Máme vytvořeny kampaně ve strukturované podobě
Máme stanoveno, co přesně měříme (nastaveno měření konverzí)
Máme stanovený ukazatel, tzv. KPI, na jehož základě vyhodnocujeme kampaně
Máme aktivované remarketingové kampaně
Používáme publika a důkladně s nimi pracujeme
Máme různé strategie pro mobilní zařízení a desktopy
Používáme cílení dle zařízení nebo lokality
Máme stanovené konkurenční výhody a používáme je v reklamních inzerátech
Používáme grafické reklamy v obsahové síti
Pracujeme s klíčovými slovy pečlivě – víme, jaký je rozdíl v přesné, frázové a volné shodě
Pravidelně si procházíme vyhledávací fráze a vylučujeme nevhodné výrazy
V reklamních inzerátech používáme klíčová slova
Reklamní sestavy vždy obsahují responzivní a textovou reklamu
Vstupní URL adresy souvisí s inzerovaným obsahem v reklamě
Sledujeme skóre kvality
Máme e-shop a používáme Google Merchant center pro dynamický remarketing a Google Nákupy
Google Ads jsou propojené s Google Search Console a Google Analytics včetně importu metrik
Při vyhodnocování pracujeme s různými atribučními modely
Pravidelně přistupujeme do účtu, dle možností a potřeb děláme úpravy v kampaních
SEO
Píšeme texty pro návštěvníky a klienty, nikoliv pro vyhledávače
Nepřeháníme to s klíčovými slovy v textovém obsahu
Používáme titulky na stránce v délce 50-60 znaků
Využíváme nadpisy H1, H2, H3… a máme povědomí o jejich významnosti
V nadpisu a titulku používáme klíčová slova
Používáme Google Search Console
Google Search Console je napojena na Google Analytics
Víme, co jsou popisky a klíčová slova
Analýzu klíčových slov do článků na blog řeší copywriter nebo obsahový specialista
Hloubkovou analýzu klíčových slov má na starosti specialista na SEO
Pro analýzu klíčových slov využíváme profesionální nástroje (plánovače PPC systémů, Collabim apod.)
Pravidelně analyzujeme klíčová slova
Používáme alternativní popisky obrázků
Pracujeme se zpětnými odkazy
Pravidelně kontrolujeme chybné odkazy napříč celým webem či e-shopem
Máme prakticky řešené stránky 404
Náš web/e-shop má strukturovaná data
Náš web obsahuje drobečkovou navigaci
Neuvádíme skrytý text
Máme responzivní web
Máme zabezpečený protokol HTTPS
Máme vyladěný kód nebo víme, že se náš web/e-shop rychle načítá (např. sledujeme PageSpeed Insights)
Máme nízké odezvy serveru a přístupnost webu min. 99,9 %
ZBOŽOVÉ SROVNÁVAČE
Máme e-shop zaregistrovaný na významných srovnávačích (Heureka, Zboží.cz, Glami, Favi apod.)
Používáme placený režim PPC
Nepoužíváme nejnižší ceny CPC
Máme aktivovány pokročilé funkce (měření konverzí, „ověřeno zákazníky“)
Máme spárované produkty
Máme nastaveny ceny za dopravu a výdejny
Odpovídáme na recenze a snažíme se zvyšovat počet hodnocení (reputace e-shopu)
Marketingový checklist v PDF ke stažení
Chcete tento marketingový checklist zaslat do e-mailu jako přehledný PDF dokument?
Stačí jen zadat váš e-mail a informace vám obratem dorazí do schránky. Zároveň budete přihlášení k novinkám z online marketingu, které zasílám 1× za měsíc.
Králem na Facebooku
Školení
ZOBRAZIT
Byznysová konzultace START
Konzultace
ZOBRAZIT
Marketingová konzultace PROFI
Konzultace
ZOBRAZIT